Välkommen till Textiltantens blogg

Nu är det dags för mig att starta min egen blogg. Inspirerad av mina båda svärdöttrar och påhejad av min dotter kommer jag äntligen igång! Tanken är att jag med denna blogg ska kunna både ge och ta emot inspiration från kreativa medsystrar.
Så länge jag kan minnas har jag inspirerats av vackra garner, fina tyger och jag har alltid haft lusten att skapa! Under en period var det stickning som gällde och jag växtfärgade mitt eget garn, höll i kurser i både växtfärgning och fri stickning! En annan period gällde vävning. Nu har jag sålt min stora vävstol på grund av platsbrist. Fritt textilt skapande är spännande då jag kan blanda olika tekniker. Det har blivit en del tavlor under senare år. Lapptäcken kom jag igång med på allvar för några år sedan och jag har gjort både överkast, barntäcken och docktäcken. 
Min dotter har hjälpt mig med tekniken så jag vågar börja! Nu hoppas jag att ni hittar till min blogg och följer mig med idéer, kommentarer och inspiration!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh vilken fin blogg - vad kul det ska bli att se vad du pysslar med!!



Kram!

2010-01-04 @ 16:46:02
URL: http://denlillagrona.blogspot.com
Postat av: Johan G

Kul! Ska bli spännande att följa!

2010-01-04 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0